Välkommen till fritids

På Sankt Thomas fritidshem erbjuds eleverna en trygg och meningsfull fritid före och efter skoldagen, samt under loven.

Sankt Thomas fritids tar emot barn från förskoleklassen till årskurs 5 och är uppdelad i två grupper: Fritids Ängeln och Fritids Stallet.

Fritids Ängeln består av barn från förskoleklassen upp till och med årskurs ett. Här blandas mycket lek och pyssel. När vi är ute och leker, gör vi det på vår inhägnade gård bakom skolan. På Fritids Ängeln börjar alltid eftermiddagen med mellanmål klockan 14 och sedan har vi fri utomhuslek på gården fram till klockan 15.

Fritidshem

Från årskurs två till fem tillhör barnen Fritids Stallet där aktiviteterna är anpassade för lite äldre barn, till exempel schackklubb och lek ute i parken. Fritids Stallet börjar utomhus med fri lek, för att sedan äta mellanmål ca klockan 14.30.

Vi strävar efter att ta vara på barnens intressen och nyfikenhet i båda fritids avdelningarna. Aktiviteterna kan därför variera över tid. I nuläget har vi fritidsklubbar med tema djur, pyssel, schack och idrott.

Hela fritids öppnar klockan 06:30 och stänger runt klockan 17:30.

Schackklubb på fritidshem

”Jag tycker om fritids för vi har olika aktiviteter.”